Gelagat Anak-Anak Shopping Buku

TAK TAHU NAK PILIH MANA SATU – Rambang mata Amyra melihat buku-buku yang dijual di salah sebuah pasaraya di Tuaran. Harga buku pula berpatutan dan terdapat banyak pilihan. Mikail pula kejap ambil buku.. lepas tu letak balik dan tukar buku lain.. Dia pun rambang mata. Nasib baik ada kamera telefon aku untuk merakam gelagat mereka berdua ni.

Lagi Gelagat Anak-Anak Aku Shopping Buku

Bila sampai rumah, mulah aku soal Amyra huruf-huruf yang terdapat dalam poster-poster ABC rumah (rumah aku dah macam tabika). Ternyata di lulus 98% ujian ABC. Dia masih lagi keliru dengan huruf ‘M’ dan huruf ‘N’.. Manakala huruf jawi dah 100% lulus! Aku berterima kasih kepada isteri kerana menjadi Guru Sandaran Tidak Terlatih mengajar Amyra dan Mikail. Hannah pula, melihat jer.. tak tahu apa-apa lagi.

Bila dah jemu belajar, kena upah tonton YouTube!! Main lagu ABC, layan BoboiBoy, Upin & Ipin dan macam-macam lagi.

ABC SONG

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=5XEN4vtH4Ic’]

A – B – C – D – E – F – G
H – I – J – K – L – M – N – O – P
Q – R – S – T – U and V,
W – X – Y and Z
Now I know my A – B – C’s
Next time won’t you sing with me?

5 Comments on “Gelagat Anak-Anak Shopping Buku”

  1. wah bagus la didik anak awal2 ni belajar suka buku
    thumbs up untuk bro..
    susah sekarang nak jumpa parent didik diorang gini
    selalu beli rancangan tv belajar suruh anak mengadap tv 24 jam, tak bagus gak tu

  2. Penerbit buku kanak-kanak pandai menarik pembaca cilik dengan penampilan gambar-gambar berwarna dan ada yang meletakkan karektor kartun animasi terkenal bagi menarik minat anak kecil ini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.