27 Comments on “SEDIH – Maafkan Papa Amyra! Papa Betul-betul Tak Sengaja!”

  1. rasa serba salah ya bro..anggaplah usaha ayah nak didik anak utk kebaikan dia juga..huhuhu

    1. ye bro..
      tak boleh tidur..
      lihat muka anak tidur, kesian melihatnya..
      mmg rasa bersalah sgt2x..
      harap usaha mendidik anak ini untuk kebaikannya..
      melentur buluh biar dari rebungnya..

  2. 1st time nih.. tak penah lagi jumpe seorang ayah yg luahkan perasaan bersalah pada anak.. so touching.. hihi.. tapi biasa la kan, ni proses didik anak2 supya bila besar tak payah nak kena cubit2 lagi..

    1. mungkin Amyra tak mengerti tujuan sebenar kenapa saya cubit dia..
      yang pasti tujuannya untuk mengajar…

  3. alala…ciannye Amyra…
    lenkali jgn nakal-nakal lagi ek…
    takpe bang, untuk kebaikan tiada salahnye.

  4. biasalah tu bro..sayangkan anak tangan-tangankan, sayangkan isteri tinggal-tiggalkan…
    kalu tak hukum bila mereka buat salah, sampai bila pun diorang x tau benda tu salah…sekadar pengajaran…
    pesanan dari seorang yg belum pun memiliki anak…huhu

  5. Masa kecik ni la nak kena cubit, rotan dan sebagainya. Dah besar nanti kena buat kawan 😀

  6. salam mus,

    yelah betul tu bila kita tercubit ke mesti rasa bersalah kan..lagik2 bila tengok anak time tido..blh nangis jadinya…kitapun bukannya nak buat macam tu, tapi klau utk mengajar tak ada salahnya…tapi tulah budak diorg pun bukannya tau apa, kita yang dewasa nie pun kena faham..maybe disebabkan org dewasa kurang peka dgn keadaan anak2 macam nie lah blh terjadi banyak kes dera…nauzubillah minta dijauhkan…

    psstt!! cubit2 manja tau..jgn cubit cam cubit org tua..ehehee..

    pada myra sayang…dengar cakap papa lenkali yea..

    1. betul semua tu..
      cukup untuk cubitan mengajar sahaja..
      tak terfikir lebih dari tu..

  7. kata org tua2 “sAyAng kAn is3 tInggAl2kAn, sAyAngkAn anAk tAngAn2kAn. ” tp len plak kata org muda2 ” syngkn is3 madu2kn, syngkn ank tong2 sampahkan”
    namun yg penting bab mendidik anak ni kne lh kembali kpd hadis dn al-quran.

  8. kerana rotanlah saya menjadi manusia berguna. tradisi keluarga ini akan diteruskan…jangan dera la pula..

  9. biasa la tu mus…. ni lah masanya mengajar diorg…tp jgn ganas2 sudah, org cakap hukum mendidik…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.